To Thrasher tričko by si nemal nosiť

To Thrasher tričko by si nemal nosiť
13. mája 2020 Lukas Bachleda

Skate or die.

Horiaci nápis Thrasher je logo skaterského magazínu. Od začiatku v roku 1981 je tento časopis stelesnením komunity, podľa ktorej je skate lifestyle a nie len doska na kolieskach.

Ten merch je preto niečo ako Thorovo kladivo – musíš ho byť hoden.

Všetko začalo marketingom

Podobne ako značka Stüssy, o ktorej sme napísali minule, aj príbeh Thrasheru sa začal ako marketingová kampaň.

Štyria nadšenci v roku 1978 založili v San Franciscu firmu na výrobu truckov pre skateboardy. Tlačili na kvalitu, ale veľké časopisy ich prehliadali, takže medzi skatermi neboli dosť známi.

Preto v roku 1981 dvaja zo zakladateľov firmy, Eric Swenson a Fausto Vitello, rozbehli svoj vlastný marketingový kanál – Thrasher magazine.

Zdroj: thrashermagazine.com

Časopis si rýchlo získal popularitu, pretože na rozdiel od ostatných vystihol niečo veľmi špecifické, s čím sa skateri mohli stotožniť – surový, punkový lifestyle. Krv a pot. Zodraté handry a zlomené kosti. Vášeň.

Rýchlo prerástol z reklamy na Independent Trucks do samostatného projektu s vlastnými cieľmi, základňou fanúšikov aj merchom.

Dokonalým zosobnením tohto prístupu sa stal aj mladší člen tímu, Jake Phelps. Pôvodne len autor článkov a skladník sa po niekoľkých rokoch vypracoval na hlavného editora. Ním zostal až do svojej minuloročnej smrti.

Magazín úspešne viedol 26 rokov.

Zdroj: nytimes.com

Jake žil čistý Thrasher lifestyle – jazdil, padal, ležal v nemocnici, zase jazdil, pil a zase padal. Podľa New York Times mal jeho zdravotný záznam 290 strán. Nepoužíval počítač ani mail a nezdvíhal fón. S jazdením neprestal, aj keď mal už dávno po 50-tke.

Skate or Die. Doslova.

Skate & móda

Pod Phelpsovým vedením sa Thrasher vypracoval na svetovo uznávaný mesačník. Dostal prezývku skaterská Biblia, pretože mal na celú komunitu obrovský vplyv. Dnes je najväčší aj najdlhšie žijúci magazín svojho druhu na svete.

Už 30 rokov vyhlasuje Skatera roka, ktorého prvý raz vyhral Tony Hawk. Pre hardcore fanúšikov organizoval súťaž šialených skate challengov King of the Road. V súlade s mottom Skate and Destroy dokonca vždy s radosťou uverejňoval fotky failnutých trikov od čitateľov. Rubrike je dnes venovaný aj Insta profil @hallofmeat.

Sláva Thrasheru ale dávno presiahla hranice skateboardovej komunity aj celého časopisu. Už celé roky môžeš sledovať, ako merch s horiacim logom nosia herci, speváci aj modelky.

Zdroj: hypebeast.com

Zdroj: vogue.com

V roku 2016 to Vogue pohrotil, keď téme venoval celý týždeň článkov o ideálnom skaterskom účese alebo o značkách, ktoré sa hodia do šatníka správnej fakeskate modelky.

Mokrý sen každého high fashionitu, ale nočná mora pre ozajstných členov komunity. Reakcia od Jakea Phelpsa bola preto rýchla a drsná. V rozhovore pre Hypebeast povedal, že „Thrasher neposiela balíčky Bieberovi, Rihanne, ani tým sk**veným klaunom. Ulica je tam, kde je real sh*t. Krv a chrasty, čo je viac real?“

Lesson learned – street oblečenie patrí na ulicu, nie na móla. A ak neskejtuješ, tak by si to Thrasher tričko nemal nosiť.

Ale určite si prečítaj náš blog o Supreme , ktorého zakladateľ tiež nikdy nejazdil a pritom vytvoril legendu.