8 tipov na sobotné ráno, ktoré potrebuješ poznať

8 tipov na sobotné ráno, ktoré potrebuješ poznať
14. júna 2019 Lukas Bachleda
cover-opica

Lebo oslavy skúšok sú za rohom a piatok je vraj už každý týždeň.

Keď ťa piatok – alebo hociktorý iný deň v týždni, right? – zmohne viac, než si naplánuješ, nechceš žiť. Prosíš svoje minulé ja, aby nebolo, alebo budúce ja, aby sa už konečne dostavilo. Poznáme to veľmi dobre.

A ako odborníci na túto tému ti veľmi radi prinášame naše najtajnejšie recepty, ako zo zahodenej soboty vyťažiť aspoň pár dielov seriálu.

Btw. Pi s rozumom, od 18 rokov. To je hádam jasné 😉

1. Raňajky

Áno, vieme. Odvážny plán.

Ale práve pocity na vracanie sú spôsobené prekyslením organizmu a malátnosť, slabosť či dezorientácia sú spájané s nízkym cukrom v krvi – problémy, ktoré oba vyriešiš dobrým jedlom. Ovocie, džús, arašidové maslo alebo aj tá fitness müsli tyčinka, ktorú ukradneš spolubývajúcej, ťa naštartujú a čokoľvek slané ti pomôže vyrovnať stratené minerály.

Všeobecne najlepším jedlom na ráno je ale aj tak:

2. Slepačí vývar

Ak sa necítiš na tuhú stravu, tekutinu isto zvládneš. Soľ a tuky v nej ti pomôžu alkohol ľahšie vstrebať a dôležitý je aj efekt teplého jedla v žalúdku. Ak nemáš na intráku v chladničke tú od mamky, postačí vifonka.

ezgif-1-632afd9d8c92

3. Studená sprcha

Toto nie je joke, aj keď chápeme, že už pomyslenie na studenú sprchu pôsobí šokantne. O tom, že sprchu potrebuješ, niet pochýb, ale teplá by ťa akurát viac uspala a zahodila rovno do postele. Studená naštartuje celé telo podobne ako káva, ibaže kvalitnejšie. Dá ti signál bojovať!

Pro tip: V tomto prípade nie je dobré ísť zo stoky hore, lebo keď si obleješ nohy, ďalej sa nedostaneš. Začni na krku a zadrž dych.

4. Pohyb na čerstvom vzduchu

Vyjsť von je dobrý nápad už len preto, že v tej izbe by sa ráno nehanbil zobudiť ani zombie. Proti smradu síce pomôže otvoriť okno alebo vyjsť na balkón, ale ľahká športová aktivita má skutočne preukázané účinky na porazenie opice.

Ľahká vo význame futbalček alebo prechádzka, nie šípky v bare, okey?

5. Kakko

Nechceme zbytočne zachádzať do detailov, ale pokým sú zvyšky včerajšej párty v tebe, stále sa vstrebávajú do krvi a zhoršujú tvoju situáciu. Čo už naplnilo svoj potenciál, musí ísť čím skôr von. Potvrdí ti to 9/10 ľudí, lebo ten jeden sa ešte nikdy neopil, takže do toho nemá čo hovoriť.

ezgif-1-d54aed483e2e

6. Poriadny spánok

Nie, nie ten pôvodný, keď sa so svitaním dotackáš do postele. If you’re that lucky.

Myslíme ten druhý spánok, ktorý si dopraješ po sprche, jedle a prechádzke, keď už tvoje telo začne javiť známky života. Ak sa ti to podarí dobre načasovať, večer o šiestej sa možno budeš cítiť ako plnohodnotný človek a buď si to môžeš celé zopakovať, alebo ešte stihneš pozrieť pár dielov seriálu.

7. Veľa vody ešte počas párty

Brzdiť čistou vodou alebo minerálkou nie je práve najľahšia úloha, ak práve nepiješ takú čistú vodku ako je naša Familia 😉 Ale prekladať sladkú brzdu s vodou určite zvládneš za každých okolností. Vypi za večer aspoň liter vody a ráno budeš vstávať z mŕtvych ako Jon Snow, zatiaľ čo kamoši budú skôr armáda White Walkers.

Samozrejme, vodou sa treba napájať aj celý ďalší deň, ale to vieš veľmi dobre podľa tej sahary v ústach.

ezgif-1-ccb328da9c99

8. Polnočná slanina

Nočné prežieračky sú tradičnou alkoholickou hrou, ktorú ešte nikto nevyhral, lebo to jedlo si ráno nepamätáš a jeho zvyšky sú rozsypané všade navôkol. V prípade akcie v meste ťa navyše zabolí aj peňaženka.

Každopádne, ak siahneš po veľmi tučnom jedle, akým je slanina, klobása či oškvarková pomazánka, dosiahneš okrem 120 bodov k tvoju street worker štýlu aj oslabenie moci alkoholu. Ten sa v tukoch rozpúšťa, takže ti potom nevezme pečienku frontálnym útokom.

Tento tip funguje takmer okamžite a je vhodný aj ako priebežná aktivita, ak si chceš v noci náhodou udržať posledné zvyšky zdravého rozumu.

Daj nám vedieť v komentoch, ktorý tip ti pripadá najľahší a najťažší alebo pridaj pokojne svoj vlastný. Eškeré!